Visit Pyhä-Luosto

Jotain ko(s)kematonta – kesäkampanja Visit Pyhä-Luostolle.

Visit Pyhä-Luosto halusi lisätä alueen vetovoimaa lumettoman kauden aikana ja houkutella matkailijoita kesätuntureiden rauhaan. Toteutimme brändikampanjan, joka kutsui ihmiset kokemaan jotakin aidosti uutta – ja osin vielä koskematonta. 

Tavoitteena elävöittää tunturikesän hiljaisinta kautta

Kampanjan kattoteemaksi valikoitui oivaltava viesti “Jotain ko(s)kematonta”, joka kuvasti Pyhä-Luoston ainutlaatuista luontoa ja sen tarjoamia elämyksiä.

Keväästä loppukesään kampanja näkyi Googlen verkostoissa ja sosiaalisessa mediassa, ja se johdatti kävijät tarinoiden äärelle kampanjasivustolle pyhaluostonkesa.fi. 

Kokonaisuuden ytimessä olivat kolme keskenään erilaista vaikuttajaa, jotka toivat esiin Pyhä-Luoston monipuoliset kasvot: 

  • @thegoldenleevi – kultainennoutaja Leevi ja omistajansa Atte, jotka esittelivät alueen koiraystävällisyyttä ja kokeilivat mm. suppailua, ametistikaivosta ja paikallisia ravintoloita. 
  • @janigronlund_ – seikkailija Jani Grönlund, joka puolisonsa kanssa lähti pyöräilemään, kalastamaan ja tutkimaan tunturien aktiviteetteja. 
  • @tanjahakala – oman elämänsä tarinankertoja, joka osallistui alueen kesän päätapahtumiin Pyhä Unpluggediin ja Luosto Soi -festivaaliin sekä rentoutui joogassa, saunoissa ja ravintoloissa. 

Vaikuttajien sisällöistä syntyi some- ja natiivikampanja, jota vahvistettiin maksetulla näkyvyydellä. Lisäksi haastattelimme vaikuttajat ja loimme heidän kokemuksistaan artikkelit, jotka julkaistiin Kalevassa jaLapin Kansassa sekä ohjelmallisessa natiivimainonnassa . Myös paikalliset yrittäjät saivat äänensä kuuluviin osana yhtä natiivijulkaisua. 

Tulokset puhuvat puolestaan

Natiivisisällöillä ja videoilla yli 80 000 katselu- ja lukukertaa ja 3,3 miljoonaa näyttökertaa 

Vaikuttajien julkaisuilla 2,2 miljoonaa näyttökertaa ja yli 12 400 reaktiota 

Kampanja onnistui herättämään kiinnostusta Pyhä-Luostoa kohtaan ja todisti, että tarinankerronta toimii myös matkailumarkkinoinnissa – etenkin, kun tarinan pääosassa on aito kokemus. 

Teot

  • Vaikuttajamarkkinointikampanja
  • Tarinallistaminen natiivimainonnalla
  • Google- ja somemainonta
  • Ohjelmallinen natiivimainonta