K-Citymarket Rovaniemi

Paikallisten ihmisten ymmärrys sisältösuunnitelman peruskiveksi

K-Citymarket Rovaniemi asetti itselleen ja meille kaksi tavoitetta: löytää ja puhutella uudenlaista paikallista asiakaskuntaa ja hyödyntää systemaattisesti sosiaalisen median kanavia.

Paikallisymmärrys: tarkasteluun uudet paikalliset asiakasprofiilit

Aloitimme yhteistyömme keskittymällä olennaiseen: syventämään ymmärrystä paikallisista ihmisistä ja heidän kulutustottumuksiaan. Ketkä olivat jo K-Citymarketin asiakkaita? Kenestä tulisi kaupalle uusia asiakkaita ja miksi? Miten puhuttelisimme olemassa olevia ja uusia asiakkaita?

Asiakasprofilointityössä keskiöön nousi K-Citymarket Rovaniemen oman verkkokaupan data, jota vahvistimme K-Plussa-kanta-asiakasjärjestelmän datalla. Lisäksi kävimme läpi ketjun, perinteisen mainonnan ja kaupan roolin markkinoinnissa sekä alan trendejä ja muita ruokamaailman kuulumisia.

Näkemys: sisältösuunnitelma paikallisten ihmisten puhuttelemiseen

Työstetty asiakasprofilointi auttoi meitä rakentamaan johdonmukaista monimediaista sisältösuunnitelmaa, joka puhuttelisi nimenomaan paikallisia ihmisiä. Yhdeksi tärkeäksi kulmaksi puhuttelussa osoittautui asiakkaiden osallistaminen.

Sankariteko: rovaniemeläisille arvokasta sisältöä säännöllisesti

Yhteistyömme eteni rovaniemeläisille suunnattujen sisältöjen jatkuvalla kehittämisellä ja optimoinnilla. Säännöllisissä tapaamisissa palasimme myös datan äärelle. Kävimme huolellisesti läpi onnistumiset ja pohdimme toisenlaisen lähestymistavan niissä kohdissa, joissa lopputulos ei ollut tavoitteiden mukainen.

”Tähän pakettiin oli helppoa lähteä mukaan. Meillä on takana liki 30 vuotta yhteistä historiaa Lapin Kansan ja Kalevan kautta. On saatu varmuutta ja uskoa omaan toimintaan, kun hommassa on tekemisen meininki ja kumppanina tutut ihmiset.”

Jukka Vornanen, kauppias

Kiinnostuitko – ota yhteyttä

Anna Kärävä
toimitusjohtaja
050 307 4033
anna.karava@kolmaspolvi.fi