Ruskotunturi

Arkikäyttöön - mainonnan konsepti

Oululaisten lähihiihtokeskuksen 10-vuotisjuhlavuoden kunniaksi saimme tehtäväksemme yrityksen brändikiteytyksen ja markkinointikonseptin suunnittelun.

Paikallisymmärrys 

Ruskotunturi – Oulun lähihiihtokeskus on liikuttanut oululaisia lapsista senioreihin jo kymmenen vuoden ajan. Oululaisten liikkumisesta huolehtiminen ei ole vain bisnes, vaan kumpuaa yrittäjän henkilökohtaisista arvoista.​ 

Ruskotunturi tunnistaa vahvuutensa matalan kynnyksen lähiliikuntapaikkana ja asemansa, jossa se kilpailee oululaisten vapaa-ajasta pikemminkin kotisohvan kuin suurten laskettelukeskusten kanssa.​ Vahvuudet ja arvot eivät kuitenkaan mainittavasti näy viestinnässä. 

Näkemys 

Ruskotunturin brändin määrittelyn pitää perustua sen vahvuuksiin, jotka ovat:​ 

  • Se on lähellä ja nopeasti saavutettavissa oleva lähiliikuntapaikka.​ 
  • Siellä poikkeaminen ei vaadi suunnittelua. Se on parhaimmillaan jokapäiväistä, arkista.​ 
  • Se on paikallinen toimija, joka kantaa vastuuta oululaisten lasten, nuorten ja aikuisten hyvinvoinnista.​ 

Tehtävä brändin kiteytys ja markkinointikonsepti kestävät aikaa ja määrittävät viestinnän linjaukset pitkälle tulevaisuuteen. Juhlavuosi on erinomainen hetki ottaa tämä seuraava askel.​ 

Sankariteot 

Kiteytimme Ruskotunturin brändin ytimen Arkikäyttöön -mainonnan konseptiksi ja toteutimme pitkäkestoisen imagokampanjan, joka kasvattaa brändin tunnettuutta ja asemoi sen Oulun vapaa-ajan tarjonnan kartalle. ​Kampanjaan tehtiin tarvittava mainosaineisto ja toteutettiin mainonta natiiviartikkeleina ja display-mainontana. 

  • Arkikäyttöön -markkinoinnin konseptin suunnittelu 
  • Mainosaineistot 
  • Natiiviartikkelit 
  • Display/adform-mainonta 

”Homma sujui huolettomasti, kun laitettiin askelmerkit kohdalleen ennen kampanjan alkua. Hyvin ollaan oltu esillä ja saatu positiivista palautetta kauden aikana. Alkutalvi oli oikein positiivinen kaikin puolin ja kelien siivittämänä joulukuu olikin ennätyksellinen. — 

Erityisesti natiiviartikkelit ovat hivelleet lukijan keskushermostoa positiivisesti. Meistä on kirjoiteltu ennenkin lehdissä, mutta ennen ei ole meidän korviin asti kantautunut näin paljon positiivista palautetta.”

Kalle Kyhälä, toimitusjohtaja

Kiinnostuitko – ota yhteyttä

Kolmannen polven toimitusjohtaja Anna Kärävä

Anna Kärävä
toimitusjohtaja
050 307 4033
anna.karava@kolmaspolvi.fi