OAMK

Brändivideo korkeakoulusta, joka puhaltaa lisää elinvoimaa pohjoiseen.

Oamk uudisti syksyllä 2023 TKI-toiminnan strategiaansa. Samalla myös viestintää kehitettiin vastaamaan yhä paremmin tulevaisuuden tavoitteita. Syntyi brändivideo, joka kiteytti Pohjois-Suomen vetovoimaisimman korkeakoulun menestyksen ainekset.

 

 

Paikallisymmärrys

Oulun ammattikorkeakoululla on opetuksen lisäksi toinen merkittävä perustehtävä: monipuolinen ja vahva TKI-toiminta. Oamkin tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotyön painoalueita ovat tällä hetkellä vähähiilisyys, digitaaliset ratkaisut ja liiketoiminnan kehitys.

80 prosenttia Oamkista valmistuneista opiskelijoista työllistyy Pohjois-Suomen talousalueelle.

Näkemys

Oamkin TKI-toimintaa esittelevä brändivideo kertoo tarinan tuulesta, joka symboloi luovuutta, potentiaalia ja pohjoisen poikkeuksellisia olosuhteita. Tuuli toimii vertauskuvana Oamkin vahvalle tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnalle sekä pohjoiselle, jossa menestyminen vaatii kekseliäisyyttä, päättäväisyyttä ja erityistä kykyä valjastaa tuulen voima.

Brändivideo kiteyttää koko Oamkin TKI-toiminnan ytimen: tavoitteena on puhaltaa lisää elinvoimaa pohjoiseen.

Mitä teimme?

  • Brändivideon suunnittelu ja käsikirjoitus
  • Videotuotannon kokonaisuus

Työryhmä 

Asiakas: Tiina Kaksonen
Asiakkuusjohtaja: Juhani Parhiala
Tuottaja: Pauliina Karelehto
Käsikirjoitus ja konsepti: Topi Hallikainen ja Harri Tarvainen 

Ohjaaja: Harri Tarvainen
Kuvaaja: Eemeli Hepola
Valaisija: Arto Rajanen 

Leikkaaja: Eemeli Hepola
Värimäärittelijä: Tomi Huotari
Äänisuunnittelija: Samu Saukko 

Spiikin äänitys: Äänitalo Pacila 

Valokuvaus: Harri Tarvainen