Kuusamon Vuokratalot

Brändinkirkastus vahvistamaan ja juurruttamaan yritysidentiteettiä

Kuusamolaisten omalle vuokrataloyhtiölle koti merkitsee paljon muutakin kuin seiniä asukkaan arjen ympärillä. Kuusamon Vuokratalot välittää koteja mutta myös välittää kodeista, siitä, että elämä kotiin liittyvine asioineen on mahdollisimman mutkatonta. Meidän tehtävänämme oli löytää tapa kertoa tästä kaikesta.

Ymmärrys: brändinkirkastus laajenee työn merkityksellisyyteen

Kun aloitimme yhteistyön Kuusamon Vuokratalojen kanssa, nousi heti alkuun esille, että meiltä tilatussa brändinkirkastuksessa katseen tulisi ulottua myös muualle kuin ulkoisiin kohderyhmiin. Työnämme olisi vahvistaa niin ikään yrityksen identiteettiä nostamalla keskiöön työn merkityksellisyys ja tärkeys.

Näkemys: sisäistä ja ulkoista voimaa konseptista

Yhtiön uuden konseptin ”Kaikki tärkeä” keskiössä ovat kodit, asukkaat ja tavallinen sujuva arki.

Samalla konsepti tekee kunniaa vuokrataloyhtiön pätevälle ja asiakkailleen omistautuneelle henkilöstölle. Oman kodin lisäksi asukas saa rinnalleen huolehtivan ja luotettavan asiantuntijakaartin ja monipuoliset palvelut – kirjaimellisesti kaiken tärkeän.

Brändinkirkastuksen ydinasiat koottiin selkeäksi ja johdonmukaiseksi brändikäsikirjaksi, joka on tarvittaessa helppo antaa ohjenuoraksi myös sidosryhmille ja yhteistyökumppaneille. Käsikirja määrittelee mm. uuden tunnuksen käytön, typografian, kuvamaailman sekä äänensävyn, tarinan ja hissipuheet.

Teko: intuitiivinen ja kattava nettisivusto nykyisille ja tuleville asiakkaille

Uusi brändikonsepti on viety ensimmäiseksi uudistetuille nettisivuille. Perusperiaatteina suunnittelussa oli luoda sivusto

  • jossa on selkeästi omat osionsa kodin vuokraamiseen ja kodissa asumiseen
  • jonka kautta saa suoraan tietoa arjen tärkeistä asioista

Aikaisemmin yhtiön sivusto oli paikka, josta etsittiin pääasiassa yhteystiedot. Nyt se rakennettiin oman kodin hakemisprosessin, eri asuntovaihtoehtojen ja kotiarjen pikku jättiläiseksi: intuitiiviseksi, kattavaksi ja helposti täydennettäväksi kokonaisuudeksi.

Yhteistyössä

  • tunnus
  • visuaalinen identiteetti
  • brändikiteytys ja konsepti
  • brändikäsikirja
  • nettisivut

Kiinnostuitko – ota yhteyttä

Kolmannen polven toimitusjohtaja Anna Kärävä

Anna Kärävä
toimitusjohtaja
050 307 4033
anna.karava@kolmaspolvi.fi